25 Eylül 2021 Cumartesi

Kalbinden Öpüyorum Bursa #1

Uzun zaman sonra yurtdışına değil de Türkiyeye tekrar gidebilmenin heyecanın adıydı Bursa.
Pandemi dönemi boyunca sürekli gelip gidenlerden işitilen kimisi korkunç kimisi caydırıcı yorumları bir kenara bırakarak ''gidilir muhakkak!'' sloganıyla iş gezimizin detaylarını düşünmeye başlamıştık bile.
Ölmemiştik ya nihayetinde ve Türkiye de yok olmamıştı eh bir de kafa dengi dost olunca fazla düşünmedik...böyle böyle diyerek gezimiz için gereken hazırlıkları yaparak yola koyulduk..

Gitmeden biraz tedirgindik evet ancak buradan da gitmek isteyip de çekinenler için şunu vurgulayarak belirmek isterim;
Kimsenin yorumlarını dinlemeyin,gerekenleri yapın hazırlıklarınız tam olsun gerisi sıkıntı olmaz.

Al bayrağı görmek,Meriç köprüsünün üstünde nöbet tutan mehmetçiğe tekrar selam vermek ve Türkiyenin sabaha karşı o soğuk olmasına rağmen samimi havasını solumak çok iyi geldi..
Evet bir çok çelişkili durumlar mevcut örtüşmeyen haller de öyle ama bir yerden puan kırdıran ülke küçücük bir sebeple yıldızlı notlar almayı başarabiliyor..

Örneğin İstanbul Esenlerdeki otogar..bir kaç yıl evveline nazaran o kadar çok değişmişti ki..her gün veya sıklıkla gidenler değişikliği fark etmiyor olabilir ama belirli aralıklarla gidenler değişimi görecektir.
Otogarı özellikle tuvaletleri berbat denecek durumdaydı evet başında duran sadece ücreti temin etmek için birileri hep vardı ama içi içler acısıydı..bu sefer yenilenmiş modernleştirilmiş çok temiz ve daha düşük bir ücret talep eden bir ortam mevcuttu..

Otogardan alınan otobüs ile Bursa yoluna devam ettik..korkunç bir trafiğin ardından Gemlik serin su içmek gibi bir şeydi..

Bunaltıcı çok çok sıcak nem oranı yüksek bir günde geldik Bursaya..
İlk günümüz epey sıkıntılıydı havadan dolayı tabii ki..bunun dışında Bursa hem trafiği hem insanları ile çok çok güzeldi.
Sıra sıra dağları ılık havası akıcı ve rahatsız etmeyen trafiği,geniş kaldırımları bakışlarıyla huzursuzluk hissettirmeyen halkı topraklarında yatan evliyaların maneviyatını o kalabalık o hızlı hayatın ortasında bile yaşatan mutlaka görülecek gezilecek hatta yaşanacak bir şehirdir Bursa.

Biz iki bayan olarak gelmiştik Bursaya,akşam olunca dışarıya çıkmak hem de daha evvel hiç bulunmadığımız bir şehirde gezmek tedirgin edici olsa da Bursa bu tedirginliğimizi sıfırladı..
Geç saatlere kadar caddelerinde yürümek son derece güvenliydi..ek olarak caddelerin gecenin geç saatinde bile temiz oluşu şaşırtıcıydı.

Ulu Camii Tophane derken hafıza kartındaki görseller gittikçe çoğaldı..
Bundan dolayı Ulu Camii ayrı bir post olarak yayına alınacak.<

Doğal ürünler,geleneksel ürünler hepsi ama hepsi özlenenler listemizdeydi..

Alışveriş bir yana şehrin rengarenk yapıları arasında yürümek de zevkliydi..bakımlı çok temiz cadde ve ara sokaklara bayıldık..
Bursadaki mimarinin yaşadığımız şehrin mimarisine tıpatıp benzemesi de yabancılık çekmememiz için önemli bir faktördü..

ÇARŞIDAN KARELER

An itibari ile 131 yaşında olan Ahşap Çarşının girişindeki çınar ağacı ile bu yayına bir virgül koyarak bir sonrakine geçmek istiyorum..zira dediğim gibi fotoğrafların sayısı çok ve bir çoğu mutlak paylaşılacak güzellikte..

...devamı geliyor..

Kiremithanem

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”